עושים עסקים בישראל? זה מה שחשוב לדעת

עושים עסקים בישראל? זה מה שחשוב לדעת


המדריך לעושים עסקים בישראל

כל יוזמה עסקית או שיתוף פעולה על בסיס כלכלי, כזה המערב אנשים מרקע שונה, חייב להתבסס קודם כל על הבנה חברתית תרבותית של העוסקים במלאכה. הפנמה שכזו תאפשר לתקשורת הבינאישית להניב הצלחה הדדית, ולסגירת עסקאות באופן רחב יותר. אלו מבניכם שמעוניינים לעשות עסקים בישראל צריכים להבין את המרקם החברתי והארגוני של מדינתנו הקטנטונת, לשים לב להבדלים ולקודים התנהגותיים שיכולים להרים או להפיל עסקה, במחי יד. מבחינה תקשורתית, חשוב מאוד לכוון את עצמכם לצורת ההתנהלות המקובלת בישראל, אם בתכתובת מיילים, קוד לבוש, סגנון דיבור או קצב עבודה.

מבחינת תקשורת עסקית וסגנון דיבור/תכתובת, חשוב להבין שהמנטליות הישראלית אינה דומה בצורתה לפורמליות הנהוגה במקומות מערביים אחרים בעולם. האינטרקציה היא הרבה יותר קז'ואל, יותר חמה, ואפילו קולנית ולעיתים אגרסיבית. אבל כאשר יש הבנה תרבותית שעומדת מאחורי המנטליות הזו, ניתן להגיע לתוצאות חיוביות של מו"מ קוהרנטי ופרודוקטיבי. כמו בסגנון התקשורת כך גם מבחינת אופנה. ישראל היא מדינה חמה ומוכוונת אווירה קיצית, גם בחודשי הסתיו והחורף הקצרצר שפוקד אותה. לכן, תושביה מתלבשים באופן קז'ואל גם בפעילות הפנאי שלהם, וגם בפעילות עסקית. נכון שיש קוד לבוש פורמלי מסויים בתפקידים מקצועיים או פגישות עסקיות, אך אלה העושים עסקים בישראל לא ייטו להתלבש בחליפת שלושה חלקים לצורך העניין. עניבות הן לא פריט אופנה תדיר, ווסטים או ז'קטים מחוייטים הם לא בבחינת קוד לבוש שגרתי מחייב.

 

עסקים בישראל בקצב מהיר


ההכרות עם הקהל הישראלי פורסת בפנינו מנטליות של חיספוס וקצב מהיר בעולם העסקים. כאשר יש דרישה להשגת תוצאות וסגירת קצוות בעסקה מסויימת, ניתן לראות כי המהירות והדחיקות הן תכונות המאפיינות את ההתנהלות שנשענת על זריזות ו"תיקתוק" מהלכים. המושג "דחוף" מקבל משמעות הרבה יותר אגרסיבית בארץ מאשר במקומות אחרים בעולם, כיוון שכאן יש דגש על הימצאות תמיד בראש, במקום הראשון. אנשי עסקים בישראל יודעים שהשתהות משמעותה שמישהו אחר יקטוף את הפירות במקומם. יש לקחת בחשבון שההתנהלות האנושית גובלת לעיתים בטונים גבוהים וברמת לחץ שלא משאירה מקום להססנות או ביישנות, כיוון שכדי להשיג את המטרה צריך "חוצפה" ומרפקים חזקים.

האינטרקציה העסקית הישראלית לא בוחלת באמצעים ומשלבת דיבור מאוד פרסונלי. לכן, אין פלא אם יש חדירה למרחב הפרטי בשיחות עבודה, וזה אלמנט שיש לקחת בחשבון. הקירבה האישית מקדמת בישראל יחסים מקצועיים. Small Talk הוא עניין שבשגרה בארץ, לכן אם אתם בוחרים לעשות עסקים בישראל בכלל, ועם ישראלים בפרט, אל תופתעו אם השיחה תרד לפרטים חברתיים ומשפחתיים. הישראלים הם עם מאוד ישיר ואף בוטה, לכן על מנת לא לגרום להתפוצצות עסקה מסויימת, מומלץ להתכוונן לסוג ההתנהגות הזו, וכך להפיק את המקסימום מכל שיתוף פעולה עסקי.

עסקים בישראל כמעצמה קונצרנית

רבים מהקונצרנים החזקים בישראל נשנענים על עולם הטכנולוגיה והפיננסים, לכן נוכל לראות שבראש רשימת החברות המצליחות בישראל נמצאות: טבע, אמדוקס, בנק הפועלים, בנק לאומי, אלביט, אינטל, דיסקונט, הראל ביטוח, צ'ק פוינט, ועוד רבות בעלות אחיזת שוק מאסיבית.
שיתוף הפעולה העסקי במשק זה נשען אם כן על ההבנה התרבותית-עסקית של המנטליות הישראלית. כך ניתן לקדם רווחים משותפים וכלכלה חזקה לטווח ארוך.
צור קשר
תודה, ניצור איתך קשר בהקדם :)
OK